Jaki agregat najlepiej sprawdzi siÄ™ w warsztacie?
Jednym z ważniejszych elementów każdego warsztatu samochodowego jest ciągłe zasilanie prądem elektrycznym. Jednak nieplanowane przerwy w dostawie prądu zdarzają się nawet kilka razu w ciągu roku. W takiej sytuacji warsztat bez alternatywnego źródła zasilania nie będzie mógł realizować swoich zleceń, co bezpośrednio przełoży się na zmniejszone dochody firmy. Aby móc zapobiec takiemu rozwojowi zdarzeń, warto zaopatrzyć się w odpowiedni agregat prądotwórczy.
Â
Jaki agregat prądotwórczy do warsztatu?
Decydując się na zakup agregatu, należy dokonać wyboru pomiędzy dwoma rodzajami tego urządzenia. Mowa tu oczywiście o agregatach stacjonarnych i przenośnych. Podstawowa różnica polega na mocy urządzenia – stacjonarne modele mają moc do 100kW, natomiast agregaty przenośne (np. KR10990E3 oraz THT9000E) mają maksymalną moc 7,5kW. Główną zaletą tych pierwszych jest więc ich duża moc wyjściowa, dzięki czemu agregat jest w stanie zasilić cały warsztat na wiele godzin. Szczególnie polecaną opcją agregatu stacjonarnego jest model z silnikiem diesla. Charakteryzuje się on prawie dwukrotnie mniejszym spalaniem od swojego benzynowego odpowiednika, co bezpośrednio rzutuje na obniżenie kosztów eksploatacji. W większości warsztatów sprawdzą się agregaty 230V/400V. Ważne jest również, aby wybrany model był wyposażony w system automatycznego uruchamiania i wyłączania, który przyda się przy nagłej awarii zasilania sieciowego. Wersja przenośna agregatu sprawdzi się tam, gdzie pojawia się konieczność szybkiego transportu, który pozwoli zasilić mniejsze urządzenia. Sklep DARO Narzędzia oferuje szeroki asortyment agregatów stacjonarne i mobilnych firmy KRUZER.
Â
Budowa i działanie agregatu prądotwórczego
Pomimo tego, że modele agregatów mogą różnić się od siebie pod względem niektórych aspektów, każdy z nich musi być wyposażony w konkretne podzespoły. Chodzi oczywiście o silnik spalinowy, prądnicę oraz odpowiedni system AVR, czyli automatyczny regulator napięcia. Sama zasada działania jest dziecinnie prosta. Silnik spalinowy wprawia w ruch prądnicę, która metodą indukcji elektromagnetycznej generuje prąd.
Przejdź do strony głównejWróć do kategorii Blog